Morbida Annie

..säger daniel...


1993 dog min pappa som jag knappt inte haft nån kontakt med, och då föll det på min lott att åka upp för o vara med att ordna begravningen. Eftersom det var lite konstiga omständigheter kring hans död så tog det lite längre tid innan det gick o ha begravning. Det föll sig alltså naturligt att jag åkte upp eftersom jag vid den tiden var arbetslös.

Det var som att försöka lägga ett pussel eftersom han dog hastigt o lustigt o eftersom jag inte visste så mycket om vad han egentligen tyckte o tänkte om livet.

När allt väl var över så gick jag o hämtade ett vita arkivet det första jag gjorde, just för att det skulle inte behöva vara förvirrande för anhöriga till mig.

Nu idagarna har jag uppdaterat detta, kanske mycket pga reklamen som varit på tvn om just vita arkivet.
Det resulterar ju i lite frågor till mina närmaste.

Jag förstår att det kan vara skitjobbigt o höra o prata om men samtidigt blir jag så irriterad för det är något av det mest självklara som kommer hända i vårt liv att vi ett tu tre trillar av pinnen.

Så därför skriver jag ett vita arkiv
Då behöver det inte bli några funderingar o magont över det när det väl händer mig

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits