5 dagars

ledighet är över o jag kan bara kallt konstatera att fasen vad fort dagarna går o vad lite jag får gjort!

Fredagen bestod mest av att ligga plågad på soffan med tandvärk, vad jag gjorde i lördags kommer jag inte ens ihåg.
Söndagen bestod av auktion hela dagen o jag köpte några fina John Bauer tavlor, men givetvis gick en utav dom sönder när jag skulle lassa ur dom ur bilen, jag var så smidig så jag stod med tavlorna på armen när jag slängde igen bagageluckan o hade inte ögonmåttet med mig utan slänger igen luckan på tavlorna så en gick i kras, OJHOPPSAN Annelie!

Måndagen blev en städdag, hade tänkt mig en tripp till Sholm ev men saker o ting gjorde att jag stannade hemma.
Måndagen var den stora bilrasardagen, en väldigt upprörd sambo kom hem o svor över nån bensinslang som inte var som den skulle o det var nåt han inte kunde åtgärda.
Samtidigt var det bestämt att vi skulle till Asund o hämta upp lite möbler, som tur var har vi ju volvon, men när vi väl kopplade på släpet på denna så fungerade inte själva belysningen till släpvagnen, det var alltså inte inkopplat så då fick det bli bensinslangsbilen istället.
Frid o fröjd, vi lyckades ta oss iväg o bilen gick bra o inget var konstigt
Pålassandet av möbler gick bra o sedan var det bara o köra iväg hemåt i snöstormen.

När vi var strax vid Åsbro, ja då fungerade inte gasen helt plötsligt utan då var det nån vajer eller nåt sånt som hade pajjat. Käre tid!
I vilket fall lyckades väl sambon fixa till det så vi kunde pallra oss hemåt.

Vad bör nämnas med detta är att bensinslangsbilen ska besiktas idag, så nu har jag varit ute o skottat hela gårdsplanen för o ta bort lite ilska som förmodligen kommer uppstå efter denna besiktning, om han nu överhuvudtaget tar sig dit!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits