Hästar på rymmen!

ja idag har det varit drammatik igen i Sannahed! Grannens hästar rymde o sprang gatlopp här vilket orsakade smått trafikkaos och mycket huvudbry. Jag försökte jaga ifatt dessa djur men hur lätt är det??

Så då blev det att ringa runt till alla bussbolag o försöka få tag på grannen. jag vet att han kör buss men på vilket bolag???

Snacka om att det blev knepiga samtal.

- Jo hej jag heter annelie o har ni nån chaufför som heter xxx.
- (misstänksam röst) HUR SÅ??
- Jaa hans hästar är på rymmen o jag är en granne som inte lyckas jaga ifatt dom o det är kaos här på vägen o jag vet inte vad jag ska ta mig till riktigt

- Näe han jobbar inte här*klick*

Jag ringde dessa samtal till ungefär 4 olika bolag tills jag fick rätt.

Under den tiden så har hästarna i princip varit ner till Halssberg där nåra snabba rackare lyckas fått tag i dessa, så frid o fröjd nu står djuren i stallet.

Nu ska jag bara jaga ifatt grannen här o tala om att det är lugnt, jag såg han just springa gatlopp nu i jakten på sina hästar

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits