Wicklow

Dagen bestod av resa till Landskapet Wicklow...jag fattar verkligen vad Lundell sjunger om nu i sina Irlandssanger..

Joe hette chaufforen som verkligen hade talets gava..han guida oss genom detta landskap med ett berattande som gjorde allting mer levande. Emellanat sjung han lite latar som horde platserna till, det lat visserligen forjavligt men det spelade ingen roll, var extra gradde pa moset...

Vi har sett platserna dar Braveheart o Excalibur spelades in, vatten som mots o gudomliga trollskogar. Vi stannade till vid ett stalle som hette Glendolon nanting och besokte en gammal gravplats. Det finns tva platser kvar pa denna kyrkogard o dom ar reserverade till ett par, men de verkar leva i hundra ar, platsen vill de egentligen gora en arkelogisk utgravning pa men maste vanta in detta par o sedan vanta 50 ar till innan de far gora detta...

Ett stopp var i en by som heter Avoca, dar spelades en tv serie in under ca 25 ar, ungefar som Hem till garden, serien har aldrig visas i svensk tv men den hadlar om livet kring o i en pub, byn ar identisk som i tv serien o ser exakt likadan ut nu, trots att det ar flera ar sedan serien slutade spelas in.

Soffan o jag har varit som Japanerna ar uppe i sholm, kamera hangandes pa magen o kort har tagits i ett...

Irland maste upplevas o man fixar intte det pa bara en helg men jag tycker vi fatt ut jattemycket av var tripp..

De flesta har varit vanliga har, det ar inte speciellt dyrt, o hit kan man aka o bara glo pa staden om man sa vill...det kostar nada :-)

Det ar ingen vidare mat, det hamnar pa minuskontot o ett stort minus ar att vi inte hittade nan pub dar det spelades Irlandsk musik, ja traditioell menar jag da...

Allt annat vi varit med om hamnar pa pluskontot.

Nu ar det bara o packa ihop for o bege sig till flyget i morrn....

Men jag kommer tbxs!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits