Medarbetarsamtal

Jag är helt förundrad över hur bra jag fick på detta samtal. Det hade jag inte räknat med riktigt. Har man en gång fått ett väldigt skadat självförtroende så är det tydligt att det tar tid att bygga upp det igen. I vilket fall så byggdes detta samtal på olika kriterier där chefen satte ett kryss på ett rutschema för att påtala hur han tyckte att man är i arbetet.

I en del av dessa kriterier ingår personlig, yrkesteknisk, kommunikativ kompetens och jag hade väldigt goda omdömen på alla dessa.
Det bästa av allt var att han påtalade att jag hade ett stort brukarfokus och hade rätt tankar i hur man arbetar utifrån brukarens behov o mående. Jag jobbade helt enkelt med att ge det bästa till brukaren.


Inte konstigt att man återigen får flashbacks o bara skakar på huvudet åt den soppan man en gång var involverad i. Å herregud vad skönt att veta att såna personer inte skulle bli kvar.
Helt enkelt inte kompetenta.





Kommentarer:
Postat av: Ann-Sofi

Det måste kännas jättebra, några sådana till samtal och du inser att du är på topp och inte behöver ta skit från tokstollar ( och då menar jag inte brukarna)

2010-04-11 @ 12:33:13
Postat av: Lotta Kling

Ja, som om jag inte redan visste allt detta....och du med!Det är bara inkompetenta personer som inte fattat vad de gått miste om. Deras förlust!

2010-04-20 @ 20:43:00

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits