Sååå gott!!

  Igår var vi hemma hos BiPitt med man o avnjöt dessa delikatesser. Och med risk för att jag kommer låta som den där sången :
ÅÅÅÅÅ när storfiskarn talar om hur må¨nga fiskar han fått, då räcker armarna inte till........."
 men faktiskt dessa kräftor var det största jag nånsin sett. Klorna var säkerligen en 4 cm eller nåt. Och det var många med stora klor.

Kanske tillhör kräftor spindeldjur o det är ju lite minus eftersom jag hatar spindlar, eller också kan man ju faktiskt vända det till nåt positivt och tänka att vissa spindelarter tycker jag mycket om.

I vilket fall var det väldigt trevligt o avslappnat, det var i princip bara hemmahos brallorna som fattades.

Deras veranda är jag avundsjuk på för den har mysfaktor hundra.

Ett utav kvällens garv var när vi skulle lista ut vad det var för djur i skogen som lät, o det verkade bara komma närmare och närmare.
Jag trodde det var en älg ( eller gam) och vi satt o gissade hejvilt tills vi kom fram till att det var deras värme fläkt som "beklagade" sig lite när den ändrade läge.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits