Måste berätta om min

underbara faster o farbror där uppe i Norr. Min släkt på fars sida bor ju i en liten by mitt ute i ingenstans. Cirka 800 invånare i den byn. Dom själva bor rakt ut i skogen, närmasta grannen finns väl ca 3 km ifrån dom, annars är bara skog o mark o väldigt tyst, tyst.

I vilket fall, de har ett litet hus på tomten, kanske ca 200 meter från boningshuset. Min lilla farmor bodde där innan hon gick bort.

Faster o farbror skulle renovera huset, så det flyttade ut i lillstugan under den perioden.
Men farbror trivdes inte riktigt, han trodde väl (som faster sa) att vi var lång bortigenom hemifrån så han fick  hemlängtan. Lillhuset är fullt beboligt o fint renoverat med alla bekvämligheter, men det hjälpte inte.
Farbror hade hemlängtan så varje toabesök, tv tittande, intag av mat var han tvungen att ha "hemma"
Han ville minsann komma hem o inte vara ute ¨på alltför stora äventyr.

Dom är så goooa!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits