Ja

idag så drog bolaget in lite cash, det var himla bra för just nu känns det långt till lönedags!

Hade en intressant diskussion med grannen häromdagen, vi talade om vinster hit o dit.
Han förde den tesen att om man t ex vinner en stor summa pengar, så är det positivt men ofta för det med sig nånting dåligt. Sjukdomar el skilsmässa el whatever.
Får man pengar kan man lätt bli girig på ett el annat vis.

Och jag blev ju girig, tyckte jag tjänade såpass mycket mindre på mitt jobb i annan kommun, tyckte det var orättvist.
Så jag valde ju att säga ifrån mig det, vilket resulterade i att från ena m¨ånaden haft 2 heltidsjobb, så var jag arbetslös månaden senare.
Girigheten tog överhand.

Dett drabbade bara mig själv som tur var.
Och det skapade ett annat tänkande

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits