Min

systerdotter Linnea kommer förmodligen att växa upp och bli en kanonbra terapeut.

Hon var med mig för att köpa blomjord, givetvis var det marknad på byn viulket innebär folk, mycket folk. Överallt som en rörig myrstack springer dom o knufffas o ska fram fram fram. Sånt framkallar lätt panik hos mig, jag gillar folk i vanliga fall men inte då.

Linnea fick stå ut med svordomar ett braa tag innan hon lugnt o stilla säger:
Moster, det är bara du och jag, dom andra finns inte.
Tänk: bara du och jag, upprepade det för dig själv
Bara du och jag.

Det här är ju hopplöst annars för då kan du ju aldrig följa med till Marieberg eller nåt sånt om du ska vara rädd för folk hela tiden.
Om vi ringer o frågar o vill vara snälla.


Så sa den lilla ängeln, hon är klok o go hon.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits