Maskeradmordet

Silkeslen Hummersoppa med frasiga krutonger

Örtagårdsstek på plocksalladbädd med portvinsky och klyftpotatis

Krispig chokladtårta med halloncoulis=halllonsylt



Upplägget var som så att mellan varje mål så spelades en akt teater. Teatern bestod av ohyggliga intriger skådespelarna emellan. Det var många förvirrande villospår som lades ut under kvällen. Jag hade flera teorier om vem mördaren var, men efter varje slutsats jag tog, dök det hela tiden upp något nytt som gjorde att min egen teori bara föll samman. Aktörerna var otroligt duktiga och dom lyckades verkligen fånga upp publiken till att hela tiden, aktivt använda hjärnan för att lösa mordgåtan!

Mellan akterna tuggade vi för fullt på den goda maten, och givetvis försökte vi då också komma på vem mördaren var.
Innan det avslöjades vem den skyldiga var fick publiken lämna in en lapp på vem dom trodde den skyldiga kunde vara.
Jag gissade givetvis fel även fast jag hade en vattentät teori.


Det var en helmysig kväll.

Lovelove




Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits