Gud

Den där guden Carola har förbön med kan hon hålla för sig själv. Jag ska le så stort om hon inte vinner ikväll. Jag tycker hon är en obehaglig människa o näst intill fanatiker med sina utlägg om förböner för bla homos.
När Sofie var typ 11 år frågade jag henne vad hon tyckte om homosexuella, om det var ok att älska en person av samma kön.
Hennes svar blev kort och konsist: Är det kärlek så är det.
Inget konstigt med det alltså, men jag skulle alltså i den situationen bett att gud skulle bota henne från dessa tankar?
Tänk om Carolas son blir homosexuell, trots hennes "rättfärdiga" leverne. Vad ska hon göra med han då? Skicka honom på nåt homoavprogrameringsläger, skriva honom som sjuk i papper, hålla honom gömd för omgivningen...ungefär som dom gjorde förr med utvecklingstörda, man låste in dom i nån skrubb. Hemska tanke.

Jag har en homosexuell systerson som jag älskar förutsättningslöst. Jag skulle väl aldrig behandla honom annorlunda eller anse att han är sjuk eller konstigt eller besatt av nån demon pga sin homosexualitet. Många av Sofies vänner är homosexuella, och jag tycker dom flesta av dom är underbara med en alldeles särksild känsla för hur man behandlar folk.
Jag ska ringa systersonen nu och tala om hur mycket jag lovear han!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits