Amanda =där med basta!

Amanda är 7, hon kunde simma redan förra året, med såna luftpuffar på. Det märkes att hon kunde, men så fort dom togs av trampade hon vatten. Hon simmade illa liksom på flit. Förra året fick hon inte gå i simskola, då var hon för liten.

I år simmar hon fortfarande med luftpuffarna på, o frågar sin mor: har du anmält mig till simskolan än?
Mor svarar: inte än.
Amanda frågar ett antal ggr o får samma svar.
Till slut säger Modern, nu Amanda, nu är du anmäld!
Amanda spänner ögonen i sin mor o frågar  3 ggr för säkerhetsskull om det verkligen är sant. Är jag anmäld till simskola?
Jadå svarar modern.

Amanda går då med bestämda steg ut mot poolen, hoppar direkt i(utan puffarna) o simmar som en sjöjungfru, hon simmar som hon aldrig gjort annat.
 Men herregud du kan ju simma säger modern, då behöver du ingen simskola.

Jo säger amanda bestämt, jag ska lära mig att dyka där!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits