Porterstek

Iväll har jag varit på god middag o ätit kött. Älskar kött. Älgkött.
Satt o funderade på när jag åt det sist. Så kom jag på att det var ett år sen. Då, när vi var på den där vidriga Skåneresan och då när en person sabbade hela mig. Helt plötsligt var köttet inte lika gott.
Helt plötsligt förstod jag varför jag mått risigt ett par dagar nu igen, filmen spelas upp i huvvet o jag kan känna lukten av det där äckliga huset vi var i.
Känna paniken över att vara inträngd i ett hörn o inte komma loss.
Att vara totalt utelämnad.
Att en endaste jävla person förmodligen kommer göra sig påmind titt som tätt när som hur som och även när jag har trevligt.
Det till och med regnar ute som det gjorde då.
Får tänka på att älgköttet var tillagat som porterstek, kanske får godare smak i munnen då.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits