Sl- sholm

Ringde till SL idag, eftersom jag är en ickelaglydig person och åkte fast på tunnelbanan under mina sholmsdagar.

Jag måste ha tappat min biljett eller också har nån snytit den ur min ficka och eftersom jag var dunderstressad o sen,  märkte jag inte var o när eller hur den försvann, men borta var den. O det märkte jag väldigt väl vid spärrarna eftersom jag fick ett sånt fint lite inbetalningskort ala 800 i fickan. Vid lite eftertanke blev jag irriterad på detta, för det står inte NÅNSTANS att man måste spara biljetten tills man klivit ur från tbanan, utan det står endast att man skall kunna visa upp den under färdens gång, Kunde lika gärna varit så att jag dumpat den i en papperskorg INNANFÖR spärr området.

I vilket fall, jag ska skriva en eninran om denna händelse och skicka in , det måste vara sl tillhanda senast inom tio dagar. Så jag hoppas SL guden förlåter min klantighet.

800 spänn föresten, är det rimligt?

Jag kommer lindrigare undan om jag kör för fort med bil, då är jag dessutom en fara för andras liv.


Kommentarer:
Postat av: Iza

ok inte för att vara taskig men d står att man inte ska slänga biljetten förens man är utanför spärrarna (har hänt mig förut med:P)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits