"Hem till Vingåker"

Jag skrattar på mig. Stod o kikade lite på Hem till gården när jag vek tvätt.

Tveklöst så måste serien ha uppkommit efter nåt slags studiebesök i Vingåker.

Kyrkan i serien är Sjöbloms fik i Vingåker.

Där ständigt samma folk sitter på samma plats, skulle nån krake sätta sig på "fel" stol så är han/hon svartlistad för lång tid framöver.

Där på fiket så ler man o talar vänligt så länge personen är närvarande, sedan när personen går, kommer dom elaka hornen fram i pannan på folket o elaka saker sägs. Det värsta är med det där fiket att man kan liksom inte själv gå därifrån förrän det stänger, för JAG vill ju inte vara den det snackas om. Allt kaffedrickande där har säkerligen orsakat magkatarr hos många.

Hur kan jag nu säga så här?

Jag hade också en stamstol en gång i tiden på det där fiket, jag är så glad att jag är därifrån.


Kommentarer:
Postat av: Isländskan

Låter som nåt man borde sätta i en svensk "sitcom".

Hittade dig av tillfällighet. Roligt bloggande.

Postat av: kukenärrundihagalund

sug min hårda purjo-lök......spermakaskader i byxan

2005-12-17 @ 00:25:53
URL: http://sugkuk

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits