Julgranar

Jag tror allvarligt att julgransköpet inför varje jul är en starkt bidragande orsak till skilsmässa. Åtminstone är det en stark bidragande orsak till diverse bråk o hårda ord som fälls i juletider.
Den analysen kan jag återigen göra efter 4e året i rad som julgransförsäljerska!
Här kommer lite meningar hämtat från årets köpare.

"åå guuud va bra att en kärring står o säljer, då kanske du har öga för en bra gran så hon håller sig lugn hemma"

"Tungt huvve på man: spelar fan ingen roll vad jag kommer hem med hon blir galen iallafall, ta nån bara"

"Man som går igenom alla 45 granar 2 ggr minst" Kan du ställa undan dessa så skickar jag ner tanten.

"Man som kommer o betalar" Min fru kommer ner o se till att hon får nån med sig hem! Snälla!

Sedan alla alla övriga smått desperata julångestfyllda stackare som har haft panik.
Jag önskar att folk bara kunde ta julen för en stunds samvaro. Att alla bara kunde kramas lite o tala om för varann hur betydelsefulla dom är. Att man för en enda dag släppte alla måsten o alla krav o bara njöt.
Att man bara tänkte att vad skönt att vi är friska o lever o mår bra.
 Och sedan en uppmaning till alla ilskna damer, köp granen själv o bespara er en massa onödig energi på det gnäll ni undviker då genom att hitta er alldeles egna perfekta gran!

Kommentarer:
Postat av: Marie

Tänk vilken TUR jag har, jag slipper köpa gran...har nämligen en så´n goo arb-kamrats-man som ger mej en egenhändigt huggen gran varje år...å han har ÖGA för de där..;-) I år har vi en kalle-anka gran....Sååå fin:)
Önskar dej en gooo jul...å så har ju tomten varit här å lämnat paket till dej..;-) de du...Kommer kanske förbi på måndag å levererar de..OM du inte ska häråt..:)

2005-12-22 @ 23:57:23

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits