Igår

på jobbet spelade jag Lundell. Skivan jag spelade är så himla speciell för mig. Den har sin egna historia.

Det är en utav samlingsskivorna som kom ut 96 tror jag. I vilket fall ville jag prompt ha båda men hade bara råd med en. Det grämde mig som fan.

En dag när Sofie kom hem från skolan var hon väldigt målmedveten. Hon skulle utföra ett uppdrag sa hon vilket innebar att hon var tvungen att gå ner på samhället. Det var kallt som fan ute o mörkt o jag var så himla tveksam att släppa iväg henne. Hon var ju inte så gammal då. Men hon var envis o hon skulle prompt gå o ha sina fickpengar med sig. Så på nåder fick hon.
Det kändes som hon var borta i evigheter men så äntligen kom hon hem. Och hon hade en presentpåse med sig till mig.
Då hade hon den lilla snörpan, gått ner på byn o köpt denna skiva som jag så gärna ville ha, för sina sparpengar.
Jag kommer aldrig glömma det o igår när jag tänkte på det så fick jag tårar i ögonen. Det är nog det finaste nån gjort för mig.

Skivan kostade 229 kr


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits